CURTIS
2007.10.13. 10:40
50 Interjú, Érdekes,
Az elmúlt hónapokban sokat cikkeztek arról, hogy nem elképzelhetetlen az sem, hogy véget ér a G-Unit sikersztorija. És valóban mint a legtöbb nagy formáció, egy bizonyos idő után, nem játszik akkora szerepet a hip-hop berkeiben, mint a kezdet kezdetén: Legyen erre példa akár Juice Crew, akár a Wu-tang Clan, akár a Death Row, vagy akár Bad Boy esetében.
Sajnos minden jel arra utal, hogy nagyon nehéz idők előtt áll a G-g-g-g-g-Unit: Az egész avval kezdődött, hogy mind Tony Yayo, Lloyd Banks, valamint a Mobb Deep sem tudtak felmutatni igazán jó lemezeladási eredményeket, sőt pl: Havoc és Prodigy kimondottan az elvárt példányszámot sem teljesítette. Ezt követően Young Buck-al a rádióban lezajlott vita után, valamint Sha Money XL távozott, a G-Unit elnöki székéből. Oliviát úgy tették ki a G-Unitból, hogy a lemeze napvilágot sem láthatott. M.O.P., Hot Rod, Spider Loc és Mazaradi Fox kivárnak a jövőjükkel kapcsolatos további lépések terén. De mindezektől a dolgoktól függetlenül, ez semmit sem von le 50 Cent érdemeiből.
Már most nyilvánosan arról beszél, hogy az Interscope-al kötött 5 lemezre szóló szerződése jövőre lejár. Atlantic / Warner már bejelentette 94 millió dolláros ajánlatát a rapmogul Fittynek, amennyiben aláír hozzájuk, és ha figyelembe vesszük az eladási statisztikákat a többi rapperrel összehasonlításban, akkor nem is olyan horribilis ez az összeg. Cam’Ron pl, aki befikázta Curtist a lemezszámban a tizedét sem adja el mint 50. Fitty pontosan eltervezte a jövőjét, aminek a célja, hogy olyan hosszű karriert építsen, mint példaképe LL Cool J tette. De akárhogy is nézzük, valahogy mégis az az érzése támad az embernek, hogy a sikerek ellenére sokan örülnének annak, hogy az az ember aki az elmúlt 5 évben a hip-hop-ot irányította, akassza szögre a mikrofont. És valóban sokszor nagyon nehéz, egy olyan előadót szimpatikusnak taratni, aki a zenéjében arroganciát, és materializmust egyaránt képvisel. Az életben viszont egy visszafogott kedves ember. Azt sem szabad elfelednünk, hogy az albumain nem véletlenül vannak olyan emberek rajta, mint Dr Dre és Eminem. A fenti bevezető után kezdődjön az interjú..
Az albumod megjelenése előtt sok vita volt a címen: Elöször a címe „Before I self destruct“ volt, most meg Curtis.
Hát ja, úgy volt, hogy már 12 számot felvettem arra a projektre ami a „Before I self destruct“ néven futott volna. De utána úgy döntöttem hogy más zenét más koncepcióval szeretnék felvenni, aminek a neve “Curtis” lett. Az az érzésem hogy a Curtis album mostanában jobban illik hozzám, az még egy késő előzetes a “Get rich or die tryin’” albumnak, mivel előtte csak Curtis néven ismertek engem.
De sok ember csalódott az első két maxiban és nem hiszik hogy a “Curtis” sikeres lesz.
Elsősorban zenét akarok csinálni ami az eredeti stílusomhoz nyúlik vissza, azért is újoncoknak adtam lehetőséget az albumomon. Ty Fyffe készítette a zenét a “Straight to the bank”-hez, valamint Dangerous LLC az “Amusement Park”-hoz. Csak most jöttek a nagy sláger producerek: Dr. Dre és Timbaland. Tudod, az a gond hogy az emberek már nem hasonlítanak össze más előadókal, mivel nincsen számomra konkurencia. Magamhoz hasonlítanak, kb. úgy hogy “az első album jó volt, de második nem”.
Mégis sokan úgy érzik hogy “Amusement Park” cask egy sima folytatás a “Candy shop”tól..
Na és mi volt a “Candy shop”? Egy világsláger! Az emberek nem értik meg az egysésgét a számnak: Csak próbáld meg azt hogy egy másik nevet találsz a szexre, vagy a faszra, anélkül, hogy minden nő egyből felszisszenne, hogy ez velük szembe diszkrimináló lenne: “Dick, cock, penis”, egyik sem felel meg. Én férfiaknak csinálok zenét, és igyekeztem a nők számára nem obszénnek mutatkozni. Ezért születnek ilyen számok.
És mi a pontos oka annak hogy csúsztatattad az albumod? Még kellett valamin változtatni?
Nem! Én mondtam Interscope-nak hogy várjanak, mivel mindenhol a világon egyszere jelenjen meg. Az volt a célom.
Kivel dolgoztál együtt az albumon?
Azokkal dolgoztam együtt, akiről azt gondolom hogy új kreatív szemszögből tudnak a zenéhez közeledni: Kanye West, Pharrell, Swizz Beatz, Polow da Don, Will.I.Am, Akon, Timbaland, Eminem és Dr. Dre. Eddig leginkább csak G-Unit tagokkal dolgoztam együtt, de ezen az albumon nyitottabb vagyok külső producerek és előadók felé.
Lehet hogy az azzal függ össze, hogy nyilvánosan is megmutattad hogy megváltozott a helyzet a G-Unitban. A Hot97 interjúban például azt mondtad hogy nem fogod eltűrni hogy Young Buck ki akar békülni The Game-el.
Young Buck egy nagy hibát követett el. És ha nem mutatom meg az embereknek hogy hol a határ akkor egyre rosszabb lesz a helyzet. A Hot97 interjúban azt mondtam hogy Buck abba a szituba kerül, amibe Game volt anno. Ez egy mentalitásbeli kérdés: Lojalitás. Meg akarta mutatni azt hogy önnálló ember, amivel nincs is bajom. De hogy ha azt mondod, hogy olyan emberrel akarsz dumálni, akivel nekem komoly bajaim vannak, sőt még azt is mondja hogy azok nem a te gondjaid, akkor ez azt mutatja hogy eltávolodunk egymástól. De megbeszéltünk mindent, tisztáztuk a dolgot.
De ezek miatt elkezdtek volna el a rajongók vitázni egy G-Unit végéről?
Rosszul lett értelmezve amit akkor mondtam. Én támogatom a fejlődést és az önnálóságot. A csapattársaim a legjobb tréninget kapták, velem voltak a turnénkon, látták a világot és olyan kapcsolataik vannak ami nem sok rappernek van. És ugy döntöttem hogy támogatom őket abban, hogy csinálnak saját labeleket, önnállók lesznek, de mégis együtt kezdtük el, összetartozunk.
Mi van Sha Money Xl-el? Már nem a G-Unit elnöke?
Nem. Az a helyzett hogy Sha egy management céget hozott létre és ő most a managere Lloyd Banks, Tony Yayo és Young Bucknak. És az előadóknak különböző céljaik vannak a lemezcéggel kapcsolatban, és Sha őket képviseli. Szóval, akkor kb. magával kéne tárgyalni a szerződésről és annak nem lenne jó vége. Most egyedül én vagyok a főnök a G-Unit Recordsnál.
Az előadó aki eddig a legsikeresebb volt a G-Unit Recordsnál rajtad kívül, az The Game volt. Megbántad hogy kitetted őt a teamből?
Az egész történet The Game-el sokszor félreértésre adhat okot. Mióta együtt dolgoztunk már az elején gondok voltak, a lemezcég nagy nyomást gyakorolt rá, hogy neki ugyan olyan sikeresnek kell lennie mint nekem. Másfél évig volt stúdióban és nem volt képes felvenni olyan számokat amiket Dre elvárt tőle. Ezért hozzám fordult Dre, hogy én is vegyek részt a projektbe és a G-Unit Records-al együtt jelenik meg az album. Akkor már felvettem 6 számot a “The Massacre” albumomra. És pont azt a 6 számot tettük át Game albumára, pl. “Hate it or love it” vagy “How we do”. Kivágtuk a szövegeimet, és Game újrafelrepelte. Game tehetséges rapper, de nem tud igazi számokat irni.
Busta Rhymes múltkor azt mondta hogy a következő albumára egy közös számot akar veled meg Gammel.
Nem!!! Soha.
Mit gondolsz a “The Doctor’s advocate” cimű albumáról?
Jobb lehetett volna. De mit vártatok? Amikor az én 6 számom rajta volt az albumán 5 millió lemezt adott el, most meg 900.000et.
Sokan mondják hogy eltávolodtál az underground-tól. Véleményed?
Mobb Deep hozzám fordult, támogattam öket! Spider Loc az undergroundban van. Hallgassátok meg az albumomat, nem csak az MTV klipet! Utcarappet csinálok. Vagy a mainstream klipnél is, az „I get money“ alap a legundergroundosabb amit játszik a tv. Tény, egy “Candy shop” az tiszta mainstream de ugyanakkor az albumaimon mindig is undergroundos számok vannak.
Most egy teljessen más téma: Miért mentél be a Cam’Ron fikába?
(mosolyogva) Azzal függ össze hogy meg akar sérteni. A legsikeresebb rapper vagyok per pillanat és tudom Cam’Ron csak azért fikázott mert reklámot akart az albumára. De hol van a határ? Meddig türjem? Várjak, ameddig eljön az a pont hogy fizikailag fájdalmat okozzak neki? Hogy meglátogatom és “tisztázom”? Nem, ez egy rap-battle volt. Így megmutattam hogy nem konkurencia nekem és emellett még Young Buck albumát is reklámozta. Amúgyis: Milyen infantilis dolog az hogy a nevemmel próbál befikázni?
Nem olyan nagy fika lesz ebből mint Gammel?
Nem. Game albumain még mindig keresek, mert egy 5 albumos szerződést írt alá anno. Nem is az a célom hogy tönkre tegyem Gamet, többet keresek az albumain mint ő! Gammel stúdióba találkoztunk 6 napra, ennyi volt. Nem ismerjük egymást, nem személyes a dolog, ez itt sima business.
Sokszor emlegeted hogy senkiben sem bízhatsz ebben a műfajban, sem a managerekben sem a rapperekben. Vannak igazi barátaid?
Igen, vannak. De kevés, sőt, lehet nem több mint 5. Tony Yayo mindig mellettem állt, és az így is lesz. De igaz sajnos, nem bízhatok szinte senkibe. Az a gond hogy a pénz megváltoztatja az embereket. Lehet nem is az embereket, de azokat akik körülötted vannak. Nem tudod eldönteni hogy őszintén kedvesek hozzád, vagy csak ki akarnak használni.. Teljesen beleőrülhet ebbe az ember.
Mi van Eminemmel? Benne sem bízhatsz?
Van egy listám azokról az emberekről akik segítettek amikor én saját magam nem lettem volna képes rá. Azon a listán a nagymamám van és Eminem. Sosem gondoltam volna, hogy találkozom még valakivel az életemben, aki csupa jó szándékal van irántam. Én neki dolgozom, Shady / Aftermath labelben vagyok, ő a főnök, Dre mellett. Ő is vissza fog térni új albummal, ugyanugy mint Dr. Dre.
Van egy rapper aki szintén már több mint 20 éve benne van a bizniszben az nem más mint LL Cool J. Milyen kapcsolatban álltok?
Én vagyok az executive-producer a következő albumának, aminek a címe “13” lesz. Hatalmasat fog tarolni. LL ugyanis különleges! Melyik rapper csinált 13 albumot? Én nem fogok, Eminem sem. Mai napon úgy van hogy ma sikeres vagy, holnap meg már vége is. De ö mindig is sikeres volt.
Te egy 5 albumos szerződést írtál alá Interscope-nál?
Igen, és majdnem meg is van. „Curtis“ a harmadik albumom, Február 4én jönn a “Before I self destruct”, 5 évvel az első albumom után. Az ötödik album pedig egy Greatest Hits album lesz. Szóval hamarosan független leszek (mosolyog).
|